hitzak soberan daude...

jueves, 28 de octubre de 2010

TALDEKO IRUZKINA: etorkizuneko ibilbide profesionala imaginatzen


            Taldeko iruzkina egiteko konparaketa bat egiteko asmoa dugu, gaur egungo ibilbide profesional baten eta etorkizuneko ibilbide baten artean. Hemendik 30 urte barru bere ibilbidea hasiko duen pertsona baten egoera deskribatzen saiatuko gara. Hezkuntza metodoak denboraren poderioz nola eraldatzen diren demostratuko dugu, irakaslearen ibilbide profesionala errotik birmoldatuz.
            Duela hogei urte hasitako ibilbide profesional bat, hau da, egungoa, unibertsitateko karreran ikasitakoan oinarritzen da soilik. Hor bukatzen dira irakaslearen ikasketak eta handik aurrera, betiko metodoak erabiliz (testu liburuak), klaseak emango ditu esperientzia pertsonala edukiz soilik ikasleen aurrean defendatzeko. Gainera, egungo ibilbidean, ordutegi finko bat jarraitu behar da, eta errepikapenean oinarritutako metodo bat jarraitu behar da. Hau da, gela guztietan materia berdina eman behar da,  metodoak ere betikoak dira, errepikapenean oinarritutako irakurketa, kopiaketa, diktaketak etab…ikasle guztiek beren eserlekua daukate eta klaseak exerita ematen dira ikasleek esponja papera hartzen dutelarik. Irakaslearen jarrera bertan azalpenak eman, agindu eta dena dakiela demostratzea da. Horrekin batera ebaluaketa sistema ezarri bat dago ibilbide profesional guztian zehar, gainditu beharreko proba batzuk daude eta horren arabera ikasleak aurrera egingo du edo ez.
            2040an hasitako ibilbide profesional bat, egia esan, asmatu egin behar da ezin baita etorkizuna aldez aurretik jakin. Hala ere, faktore batzuk kontuan hartuta, etorkizuneko errealitatera gehien hurbiltzen den iragarpena da.
            Irakaslearen ibilbidea zeharo desberdina izango da. Lehenik irakaslearen ikasketa prozesua ez da karrera amaitzerakoan etengo. Irakaslea ikasle bilakatuko da, hau da, ikasgelan ikasleengandik ikasi eta hauen abilidadeak aztertuko ditu, gero abilidade eta puntu fuerte hauen garapena bideratzeko. Garapen hau lortzeko baliabideak teknologia berriekin lotuta egongo dira, beraz irakasleak ere aurrerapen hauek ematen dizkion abantaila eta metodo berriak ezagutu beharko ditu une oro bere karrera osoan zehar. Beraz, irakaslearen ibilbidea ez da monotonoa izango, dinamikoa baizik. Aldaketak sakonak eman daitezkela iragartzen dugu. Akaso ez da ordutegirik egongo hemendik 30 urte barru ikasgeletan, akaso ez da asignaturarik emango edo zeharo deberdinak eta agian ez da ezta ikasgelarik egongo. Zertarako ikasgelak, norberak birtualki etxetik ikasi badezake ¿? Norberaren esperientzia birtualek garrantzi handia hartuko dutela imagina dezakegu eta ikasleak erantzunak jaso beharrean, galderak planteatuko dituela aurreikus dezakegu.

1 comentario:

  1. Interesgarria egindako lana.... zuen iragarpena modu sakonago batean ikusteko jakin-minarekin geratu naiz !!!

    Ondo dago.

    * Kontuz hiztegiarekin eta ortografiarekin !!!! mesedez hau ONDO kudeatu, zuek uste duzuena baino inportanteagoa da.

    ResponderEliminar